July 29, 2012

Sykling og mer

Da var man ordentlig i gang med ergometersykkelen her hjemme. I går ettermiddag ble det en god 45 minutters økt, og det samme i dag morges.
Det er godt å kjenne at kroppen responderer bra på det og at jeg ikke blir helt satt ut etter økten. I følge polarpersonaltrainer.com så får jeg god utnytte av treningen og det er en markant fremgang. Ganske interessant å se hvordan pulsklokken vurderer treningen min og hvordan jeg yter i forhold til max.
På tirsdag skal jeg til en fysioterapeut på Volvat for både veiledning samt måling av min V02. Skal bli spennende og se hvordan jeg ligger ann der. Programmet jeg følger har planlagt at jeg skal måle V02 totalt fire ganger frem til 10 oktober, så jeg håper jeg kommer til å se en markant fremgang der. Slike tall motiverer meg.
Ellers så går det meget bra med vekten om dagen: Den faller med en pen og pyntelig takt. Jeg er heldigvis i en periode hvor dette skjer, men jeg vet av tidligere erfaring at det kommer til å komme perioder hvor man treffer et platå så jeg får bare nyte det så lenge det varer.
Blodsukkeret mitt har også stabilisert seg, både som følge av medisineringen samt endringen i kostholdet. Jeg føler det fortsatt er litt for høyt, men det er hvertfall stabilit nå ;)

No comments:

Post a Comment