July 21, 2012

Bakgrunn

I slutten av juni i 2012 fikk jeg, ved en tilfeldighet, konstatert diabetes 2. Denne hadde utviklet seg på kort tid, da alt var normalt når jeg var hos legen i slutten av april. Nå var jeg klar over at jeg var i faregruppen grunnet min overvekt og mitt stillesittende arbeid, men det kom uansett som en ubehagelig overraskelse.

Nå er jeg i den heldige situasjonen at det ble oppdaget fort, så min lege har meget god tro på at det kan reguleres naturlig med en vektreduksjon og en kostholdsendring. For å motivere meg selv, og kanskje andre, har jeg derfor besluttet å opprette denne bloggen og blottlegge meg fullstendig.

Jeg har planer om å blogge om både positive og negative erfaringer jeg har i denne prosessen. Temaene jeg kommer til å blogge om relaterer seg til alle sider; trening, kostholdsendringen, diabetes II, tanker g ideer. Alt av innholdet er mine personlige erfaringer, ikke medisinske råd (selv om de baserer seg på mine møter og samtaler med leger, ernærings eksperter, fysioterapeuter og helsevesenet generelt.

No comments:

Post a Comment