August 2, 2012

Fysio, polar sitt treningsprogram og mer

Da var man ferdig med første time hos Fysio/PT. En grei opplevelse, selv om det ikke ble helt som forventet. Jeg så for meg at jeg skulle piskes rundt og O2 opptaket mitt skulle måles: Slik ble det ikke
Selve møtet ble en prat om min tidligere trenings historikk for at hun skulle skjønne hvilken bakgrunn jeg hadde og hva mine mål er. Etter praten tok man en tur til treningsrommet og gikk gjennom noen øvelser jeg fikk i hjemmelekse til neste møte. Så nå gjenstår det bare å effektuere.

Etter møtet med fysioterapeuten tok jeg en tur innom Chr. Mobæch og endte opp med å ta med meg noen manualer og en enkel treningsbenk. Så nå blir det løfting av vekter i tillegg til syklingen.
Syklingen er også kommet godt i gang på den nye ergometersykkelen. Kjenner at setet på den er annerledes enn det jeg er vant til; blir en smule støl i baken, men biter tennene sammen og står på.
Jeg følger også dietten som har blitt satt opp i samarbeid med ernæringsfysiologen. Men, jeg erfarer at jeg sliter med å komme opp i det kaloriantallet hun anbefalte. Men etter en konsultasjon med henne har vi blitt enige om at så lenge blodsukkeret er stabilt bra og at jeg ikke har noen sultfølelse så skal jeg bare fortsette slik jeg holder på nå.

No comments:

Post a Comment